Opublikowano:

310. Jak można nauczyć…

310. Jak można nauczyć dziecko historii, jeśli wszyscy ją bohaterowie są kontrowersyjnymi postaciami. Powszechnie mówi się, że historia jest pisana przez zwycięzców. Ale przez większość poprzedniej historii ludzkości zwycięstwo oznaczało również podporządkowanie sobie strony przegrywającej. Ponieważ od teraźniejszej pory wszelka opresja jest uznawana za zbrodnię przeciwko ludzkości, wynika z tego, że wszyscy historyczni zwycięzcy są jednocześnie przestępcami, którzy utorowali sobie drogę poprzez zniszczenie i cierpienie swoich mniej szczęśliwych przeciwników.

Możemy umieścić w centrum historii historię ofiar. Ale tutaj mamy dwie problemy.

Jesteśmy najprawdopodobniej potomkami zwycięzców, ponieważ te wygrali. Dlaczego powinniśmy dowiedzieć się więcej o historii przeciwników naszych przodków, i w dodatek, co za tym idzie logicznie, przyjąć ich opinię, że byli nasi przodkowie
przestępcami?

Z drugiej strony wybór również nie jest dobry nie chcesz być potomkiem zbrodniarza tedy będziesz potomkiem ofiary.

Nowa koncepcja mówi, że dziecko musi teraz poznać wszystkie strony historii i wybrać narrację dla siebie samo samodzielnie. W jakim wieku musimy od dziecka żeby mogło wybierać tę decyzję i zostało profesjonalnym historykiem? W podstawówce?

Każda historia szkolna jest narodową historią szkolną. Niemożliwe jest nauczanie abstrakcyjnej historii świata bez użycia akceptowanego w waszym narodzie pozytywnego lub negatywnego stosunku do wydarzeń i bohaterów. W szkole jest to niemożliwe.

Wyobraź sobie podręcznik historii napisany przez Węgra dla Rumunów. A nawet lepiej – polski profesor postanowił napisać obiektywny podręcznik dla rosyjskiej szkoły. Historia jest taka sama dla wszystkich, więc dlaczego nie napisać. Co tam będzie?

Od najdawniejszej historii w Rosji każdy następny rząd był gorszy niż poprzedni. Zaczynając od Europy, kraj ten z każdym rokiem przesuwał się coraz dalej na wschód, by stać się azjatyckim imperium despotycznym. Były okresy pozornie wielkiego rozwoju w tym stanie, ale wszystkie zostały kupione przez nieznośne cierpienia ludzi i wielu ofiar. Cała pozorna wielkość leżała na bardzo chwiejnych podstawach, zostało to udowodnione wielu raz w historii. Cała historia tego kraju przyniosła mieszkańcom więcej żali niż radości.

Możecie zgodzić się lub nie zgodzić z taką interpretacją historii, tutaj już jak wam podoba. Ale co mały rosyjski uczeń musi zrobić po takiej lekcji historii? Wyjdź przez okno?

Weźmy inny przykład.

Amerykanie zdecydowali po IIWS, że jeśli dadzą wystarczająco dużo pieniędzy, to za swoje pieniądze otrzymają dobry, piękny produkt dla swoich dzieci, cała ich cywilizacja opierała się na równoważnej wymianie pieniędzy na towary i usługi. Hurtowo kupili od europy naukę humanitarną. Kupili ją co było najlepszego, za dobrą cenę. Ale tutaj czekała ich niespodzianka.

Europejczycy napisali im ich historię. Historię, dzięki której każdy amerykański młody chłopiec i dziewczyna jest od tego czasu otruty.

Ameryka została założona przez religijnie zamkniętych i chciwych ludzi. Zabili wszystkich rdzennych Indianie. Potem zaczęli torturować czarnuchów. Teraz są oni hegemonią świata, która sprowadza ucisk na wszystkie zakątki świata.

Europejczycy wypełnili swoje zobowiązania – amerykańskie dyscypliny humanitarne stały się wiodącymi w ich dziedzinie nauk. Ale nie jest to nauka narodowa amerykańska, wręcz przeciwnie, była to nauka humanistyczna, która jest niekompatybilna z Amerykanami jako narodem. Tak więc wymiana była uczciwa, Amerykanie dostają za swoje pieniądze największe ciasto w sklepie. Zapominają jednak, że z ich nietolerancją laktozy, o której Europejczycy dobrze wiedzą, zjedzą to ciasto do swojej śmierci.

A teraz zemszczą się na Krzysztofa Kolumba.

#usa #protest #historia #rosja #polska #szkola #gruparatowaniapoziomu